Handelsbetingelser

GENERELL INFORMASJON

SLEEPYNAP
E-post: info@sleepynap.no


PRISER

Hvis det skulle oppstå forsinkelser, restordre eller utsolgte varer, vil vi informere deg så raskt som mulig om dette og tilby løsninger, for eksempel refusjon eller hjelp til å finne en alternativ vare.


BETALING

SLEEPYNAP aksepterer betaling med VISA, VISA Electron, Mastercard og MobilePay. Betalingen trekkes først fra din konto når varen sendes. Alle beløp er oppgitt i NOK (norske kroner) og inkluderer mva.


LEVERANSE

SLEEPYNAP tar sikte på å sende bestillinger innen 24 timer etter at bestillingen er bekreftet. Vi sender til hele Norge. Frakt til hentested er gratis. Hjemlevering koster 69 NOK.

Viktig informasjon: Hvis det ikke er plass på valgt hentested, vil pakken bli omdirigert til nærmeste alternativ, og du vil få beskjed. Kontakt oss dersom du har spørsmål.

Varene blir levert på ukedager, og du kan forvente levering innen 1–3 virkedager etter bestilling. Vær oppmerksom på at leveringstiden kan være lengre i hektiske perioder.


KLAGERETT

Du har 2 års klagerett etter kjøpsloven. Klageretten dekker material- og produksjonsfeil. Avhengig av situasjonen kan du få varen reparert, byttet, refundert eller priset ned.

Klagen gjelder ikke feil eller skader forårsaket av feil håndtering. Reklamasjon skal skje innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget, og vi anser en reklamasjon som rettidig hvis den skjer innen to måneder etter oppdagelsen.

Hvis klagen er berettiget, vil vi refundere de rimelige fraktkostnadene. Varen må returneres i forsvarlig emballasje, og kvittering for frakt må følge med for refusjon. Ta gjerne kontakt med oss før du returnerer produktet for enklere håndtering.

Returadresse: SLEEPYNAP
Merk pakken med “Retur”.
Vi godtar ikke forsendelser som sendes per etterkrav.


TILBAKEBETALING

Hvis du ber om refusjon, vennligst kontakt oss slik at vi kan overføre det avtalte beløpet.


REFUSJON/RETURNERING/BYTTE VED SALG

Vær oppmerksom på at produkter og bestillinger ikke kan refunderes, returneres eller byttes under salgsperioder, spesialtilbud eller kampanjer med rabatter.


ANGRERETT

Som forbruker har du 30 dagers angrerett når du handler hos oss. Angrefristen begynner å løpe fra den dagen du mottar varen.

Angrefristen betyr at du har 30 dager på deg fra mottak for å gi oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet. Du kan benytte vårt standard angreskjema, som finnes nederst i våre handelsbetingelser.

Du kan ikke heve kjøpet ved å nekte å motta varen uten samtidig å varsle oss.

Hvis du angrer på kjøpet og har mottatt en gratis gave sammen med bestillingen, må hele bestillingen returneres.


RETUR

Etter at du har informert oss om at du angrer kjøpet, har du 30 dager på deg til å returnere varen.

Du står selv for kostnaden ved returfrakten og er ansvarlig for eventuelle skader på varen under transport. Dette innebærer at du bærer risikoen for produktet fra levering til vi har mottatt det.

Varen må returneres i forsvarlig emballasje. Vi anbefaler at du legger ved en kopi av ordrebekreftelsen for raskere behandling.

Vi kan hjelpe med returetikett og krediterer fraktkostnaden når vi har mottatt returvaren og refundert kjøpesummen.

Returadresse:
SLEEPYNAP
Vi godtar ikke avbestilling ved bare å nekte mottakelsen uten å gi oss beskjed samtidig.


VARENS TILSTAND VED RETURNERING

Du er ansvarlig for eventuell verdiforringelse av varens verdi som følge av annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon. Du kan prøve produktet, men varen må være i samme stand som da du mottok den.

Dersom varen har synlige skader utover normal prøvebruk, anses den som brukt. Dette betyr at du kun vil få tilbake en del av kjøpesummen, eller eventuelt ingen refusjon, avhengig av produktets verdi.

For full refusjon, må produktet testes i 30 dager.


TILBAKEBETALING

Dersom du angrer på kjøpet, får du hele beløpet tilbake, med mindre varen har tapt verdi på grunn av din håndtering. Alle betalinger, inkludert leveringskostnader (med unntak av ekstra kostnader ved valg av annen leveringsmåte enn den rimeligste), refunderes uten unødig opphold og senest 30 dager etter at vi har mottatt din melding om angrerett.

Refusjon skjer via samme betalingsmåte som du benyttet ved kjøpet, med mindre annet er avtalt. Vi kan tilbakeholde refusjonen til vi har mottatt varen tilbake, med mindre du kan fremlegge dokumentasjon på at den er sendt tilbake.


KLAGEALTERNATIVER

En klage på et produkt eller en tjeneste kan sendes til Senter for klageløsning, 

For å klage, kan du benytte klageportalen til Nævnenes Hus.
Link: https://naevneneshus.dk/

Produktet eller tjenesten du klager på, må ha en verdi på minimum 1110 NOK og maksimalt 100 000 NOK. Behandling av klagen krever et gebyr.

Hvis du bor i et annet EU-land, kan du registrere klagen din på EU-kommisjonens elektroniske klageplattform.
Link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Når du registrerer en klage, oppgi vår e-postadresse: info@sleepynap.no


PERSONOPPLYSNINGER

Vi samler inn følgende informasjon når du handler hos oss: navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.

Vi lagrer og deler kun nødvendige personopplysninger for å levere varene til deg.

Personopplysningene lagres hos SLEEPYNAP i fem år, hvoretter de slettes.

Vi samarbeider kun med selskaper som behandler data på våre vegne og som er forpliktet til å beskytte informasjonen din, enten i EU eller i land som har tilstrekkelig beskyttelse av personopplysninger.

Behandlingsansvarlig hos SLEEPYNAP.

Du har rett til å få innsikt i hvilke personopplysninger vi behandler om deg. Hvis informasjonen er unøyaktig, har du rett til å få den rettet. I noen tilfeller kan vi være forpliktet til å slette dine personopplysninger hvis de ikke lenger er nødvendige for formålet de ble innhentet for.

Hvis du har spørsmål om behandlingen av dine personopplysninger, kan du kontakte oss på: info@sleepynap.no